logoEMT3

Híreink

A legújabb, harmadik generációs szabványt a ISO/IEC JTC 1, Information technology, SC 40, IT Service Management and IT Governance testület készítette és adta ki. Az IT szektorban méltán népszerű szolgáltatásirányítási követelményeket tartalmazó ISO/IEC 20000-1:2011 szabványt váltja fel, alapvető változásokat hozva az ITIL alapú irányítási rendszerkövetelmények körében.

A legfontosabb változás, a szabvány felépítése és struktúrája, melyet az Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives Part 1 – határoz meg. Ennek előnye, hogy integrálhatóvá teszi egyéb irányítási rendszerekkel, úgy mint az  ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 vagy akár az ISO 14001:2015.

A struktúrális változáson túl, számos, a gyakorlatban hasznosítható fejlesztést is tartalmaz, amelyet a modern IT technológiák és trendek figyelembevételével alkottak meg. Úgy mint az IT szolgáltatások értékteremtő képessége, ügyfélhasznosság, vagy a többes beszállítói struktúrában való szolgáltatásnyújtás.


Számos oka van annak, hogy egy szervezet ISO 9001-es minősítést szeretne szerezni. A leggyakoribb ilyen ok, hogy az ügyfél vagy egy megkötött szerződés megköveteli azt.

De mi az oka annak, hogy az ügyfél megköveteli a szabvány szerinti tanúsítást? Nos, az, hogy az ISO 9001 tanúsítás bizonyítja, hogy egy szervezet folyamatosan képes olyan terméket előállítani és olyan szolgáltatást nyújtani, amely megfelel az ügyfél és a jogszabályok követelményeinek.
 

A világon egyre több szervezet igényli az ISO 9001 tanúsítást, mint előfeltételt az üzleti tevékenységek folytatásához. Valójában, már több mint egy millió szervezet rendelkezik ISO 9001 tanúsítvánnyal világszerte. Az ISO 9001 szabvány alkalmazható minden iparágban és szervezetben, függetlenül annak típusától, méretétől, az előállított terméktől vagy a nyújtott szolgáltatástól.

A szabvány értelmező, nem előíró jellegű; meghatározza az ellenőrzési követelményeket, amelyekkel foglalkozni kell, de nem határozza meg, hogy milyen módszereket kell alkalmazni. A tanúsítást igénylő szervezeteknek igazolniuk kell, hogy dokumentáltak és bevezettek egy hatékony rendszert. Ez a rendszer kerül értékelésre, nem a termékek vagy szolgáltatások minősége, illetve az egyének teljesítménye.

A tanúsítással, a jobb minőség mellett, a szervezetek versenyelőnyre tehetnek szert. Megfelelő ügyfelek nélkül minden vállalat veszélyben van. Emiatt elengedhetetlen, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek és az általuk elvárt követelményeket a szervezet teljesítse.

Keresés

Gyors információ

Cégünk rendszertanúsításokkal és képzésekkel kapcsolatos szolgáltatásairól felmerülő kérdése esetén kérem hívja munkatársunkat információs vonalunkon, ahol részletes szakmai válaszokat kaphat a kérdéseire.
icon telefon3

Információs telefonszámunk:
+36-23-444-275

Search